Akční trojice se následně přesunula i na Václavské náměstí, aby si trochu užila letního dne a nevynechala ani ty, kteří raději chodí pěšky.
Netradiční akce se konala v rámci celoevropského průzkumu společnosti Unilever, výrobce antiperspirantů Rexona. Výsledek ukázal, že Češi jsou v používání antiperspirantů a deodorantů na posledních místech.
Zuzana Belohorcová, Eva Aichmajerová a Vlasta Korec se tak přesvědčili „na vlastní nos“, jak na tom Češi doopravdy jsou a každého kolemjdoucího oslovili s otázkou, jaký používá antiperspirant.
Eva Aichmajerová se občas s pouhou odpovědí nespokojila a radši si i přivoněla. V případě, že se jednalo o osobu něžného pohlaví, nedal se zahanbit ani Vlasta Korec. Zuzana Belohorcová raději odměňovala malým dárkem všechny, kteří se tomuto malému testu podrobili.
Moderátorům se podařilo odchytnout i mladou herečku Nikol Štíbrovou a boxera Rosťu Osičku. Oba v testu obstáli, ale pro jistotu na cestu ještě dostali antiperspirant Rexona.
Co je deodorant? ptali se někteří
„Z dotázaných lidí se přibližně 30 % vyjádřilo, že pravidelně používá antiperspirant nebo deodorant. Ale více než polovina z nich byli lidé mladší, zhruba do 35 let,“ říká Eva Aichmajerová.
„Našli se i tací, kteří bohužel vůbec nevěděli, co je deodorant nebo antiperspirant,“ dodává Zuzana Belohorcová. Vlasta Korec si všimnul, že spolu souvisí celkový vzhled a používání deodorantů nebo antiperspirantů. „Lidé, kteří o sebe pečují, považují antiperspirant za samozřejmost,“ prozradil Vlasta.
Podle výsledků celoevropského průzkumu společnosti Unilever, výrobce antiperspirantů Rexona, se spotřeba antiperspirantů a deodorantů v České Republice řadí mezi nejnižší v Evropě. Zatímco průměrný Čech spotřebuje ročně pouze 1,5 balení, například průměrný Angličan spotřebuje téměř pět balení ročně. Více deodorantů a antiperspirantů než Češi používají i Maďaři a Poláci.